تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/12/16 - 09:08
کد خبر: 463726

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی جشن نیمه شعبان در قم/ چگونه به جمکران و حرم حضرت معصومه(س) برویم و برگردیم؟

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی جشن نیمه شعبان در قم/  چگونه به جمکران و حرم حضرت معصومه(س) برویم و برگردیم؟

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی جشن نیمه شعبان را در محورهای منتهی به مسجد جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) در استان قم تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به ولادت امام زمان (ع) و برگزاری جشن نیمه شعبان در نقاط مختلف کشور و به خصوص استان قم، گفت: در همین راستا نیز تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری این مراسم و به خصوص در شهر قم اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه برابر اعلام پلیس راهنمایی ورانندگی استان قم اجرای طرح ترافیکی نیمه شعبان در چندین فاز عملیّاتی واجرایی، پیش بینی شده است، گفت:  این طرح ها از ساعت ۷ صبح روز سه شنبه آغاز شده و تا پایان مراسم و عادی شدن ترافیک ادامه خواهد داشت.  

شیرانی درباره این محدودیت‌ها گفت: در بلوار پیامبر اعظم(ص) باند شرقی از سمت حرم مطهر به سمت مسجد مقدّس جمکران از روز سه‌شنبه و بنابر وضعیت ترافیکی بلوار محدودیت برای تردد خودروهای سواری اعمال خواهد شد. همچنین  در باند مخالف یعنی باند غربی این بلوار نیز تردد به صورت رفت و برگشت در اختیار وسایل نقلیه امدادی و عمومی شامل تاکسی و اتوبوس خواهد بود.

وی با بیان اینکه زائران و مسافران تحت هیچ شرایطی اجازه تردد باوسیله نقلیّه شخصی در این مسیر را نخواهند داشت، گفت:همچنین  امکان پارک وسیله نقلیّه دراین محدوده میسّر نیست. در دسترس‌ترین پارکینگ برای استفاده خودروهای شخصی شهروندان از ساعت هفت صبح روز سه شنبه تا حوالی ساعت ۱۷، پارکینگ انسجام واقع در میدان مرجعیّت به سمت بلوار شهید کبیری قبل از زیرگذرحضرت خدیجه(س) است. زائران پس از پارک وسیله نقلیّه در پارکینگ انسجام با استفاده ازحمل ونقل عمومی و همچنین به صورت پیاده امکان تشرّف به سمت مسجد مقدّس جمکران را خواهند داشت.

  رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ادامه داد: بعد از ساعت ۱۷ روز سه شنبه نیز به‌دلیل پیش بینی ترافیک در مسیر قبلی،غ در دسترس‌ترین معبر برای تشرف به مسجد مقدس جمکران مسیر بلوار آیت‌اله بروجردی، خیابان ولیعصر، خیابان ظهور و استفاده از پارکینگ‌های مقابل کلانتری جمکران، یعنی ارکینگ ظهور و ناظم زاده است.  

شیرانی افزود: مسافران و زائران نیز باید توجه داشته باشند که در صورت ورود از مسیر آزادراه تهران - قم پس از ورود به شهر قم از مسیر آزاد راه کاشان ازکیلومتر ۱۰ وارد جاده لبن شده و سپس ازمسیرمیدان بقیّه‌الله، به پارکینگ‌های اطراف مسجد مقدّس جمکران هدایت خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین مسافران و زائرانی که از سایر شهرها و استان‌های کشور وارد قم می‌شوندف می‌توانند از مسیرمیدان ۷۲ تن، بزرگراه امام علی(ع)، میدان ولیعصر(عج)، میدان بقیّه الله به پارکینگ‌های شماره ۴، ۹ و ۱۰ و یاوران مهدی(عج) وارد شوند.

شیرانی با بیان اینکه پارکینگ شماره۳ جمکران برای پارک اتوبوس‌های بیرون شهری در نظرگرفته شده است، گفت: مسیر دسترسی به این پارکینگ‌ها از بزرگراه امام علی(ع)، میدان ولیعصر(عج)، میدان بقیّه الله، میدان انتظار، میدان منجی و پارکینگ شماره۳ است.  

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا تردد کامیون‌ها و تریلی از ساعت هفت صبح روز سه‌شنبه در اطراف مسجد مقدس جمکران ممنوع است و در محدوده شهر قم نیز بنابر نیاز و بار ترافیکی محدودیت‌های مقطعی اعمال خواهد شد.

وی افزود: از تمامی مسافران و زائران می‌خواهیم نهایت همکاری را با پلیس راهنمایی و رانندگی درترددها وتوقف‌ها داشته باشند وبه تمام تابلوها وعلائم نیز دقت کنند. همچنین از توقف در ورودی پارکینگ‌ها و مقابل ایستگاه‌های صلواتی و ایجاد راهبندان خودداری کرده وتا حد امکان ازسیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top